Kadang-kadang pengalaman banyak mengajar…dan kadang-kadang sangat tidak suka pengalaman tu…

Biasanya pengalaman yang sangat tidak mengembirakan..pengalaman yang mengembirakan telah dihilang ditelan kesedihan dan kesusahan.Bukan hendak mengeluh atau pun tidak bersyukur tetapi sekadar ingin meluahkan melalui catatan journal ini…sekurang-kurangnya ingin mengurangkan sedikit tekanan emosi…

Mak pesan” perbaiki solat”…melalui solat sudah tentu dapat memperbaiki diri…yer baik mak…sayang mak.
Tetapi kadang-kala..tak dapat nak bersedih…hanya tersenyum menyembunyikan keresahan hati…hanya tersenyum…

Mawaddah – Terima kasih Tuhan

Terima kasih wahai Tuhanku
yang sentiasa melimpahkan rahmat-Nya
membenarkan aku menghadap-MuTuhan yang Maha Pengasihdan Maha Penyayang

Untuk bercakap dengan-Mu Tuhan
mengizinkan ku minta pada-Mu
memuja memuji sepenuh hatiku
memohon munajat pada-Mu Ya Rabbi

Tapi aku khuatir ketika menghadap-Mu
tidak pula pandai beradab dengan-Mu
aku mula bimbang
kalau aku derhaka dalam ketaatan
bukan rahmat dari-Mu yang ku dapat
tapi ku kan dapat kemarahan-Mu

Ya Rabbal ‘Aalamin
Maafkanlah aku.

lagu ni sangat puitis kepada saya sebagai insan yang seringkali melakukan kesalahan.. antara bait-bait yang boleh menyebabkan air mata ini mengalir..

Ya Allah, terima kasih kerana memberikan daku peluang dan rahmat yang tak terhingga…